Skip to content

Algemene voorwaarden

1. Algemeen.
De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Coiffure Magnifique en een client waarop Coiffure Magnifique deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2. Inspanningen salon.
A. De medewerkers van Coiffure Magnifique zullen de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomst met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
B. De client zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan de medewerker worden verteld.
C. De medewerkers van Coiffure Magnifique zijn niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de cliënt is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
D. De medewerkers van Coiffure Magnifique zullen de cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.

3. Afspraken.
A. De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan Coiffure Magnifique melden.
B. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Coiffure Magnifique 50% van het honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt door berekenen.
C. Indien de cliënt tien minuten of meer later dan de afgesproken tijd in de salon komt mag de medewerker de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
D. Indien de cliënt bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt, mag de medewerker de gehele afspraak annuleren en toch het 50% van het honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.

4. Persoonsgegevens & privacy.
A. De cliënt voorziet de medewerker vóór de/bij de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de medewerker aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
B. De medewerker neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op en verwerkt deze op een klantenkaart die dan weer worden verwerkt in een klantenbestand.
C. De salon behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
D. De salon zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
E. Alle persoonsgegevens zijn in beheer van 1kapper.nl.

5. Betaling.
A. Coiffure Magnifique vermeld alle prijzen van de behandelingen en de producten zichtbaar in de salon.
B. De gemelde prijzen zijn inclusief 9% of 21% BTW.
C. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
D. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant, per pin of overschrijving te voldoen.
E. Alle op onze site getoonde prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigen en of fouten.

6. Aansprakelijkheid
A. Coiffure Magnifique is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de medewerker van Coiffure Magnifique is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
B. Coiffure Magnifique is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegebracht naar de salon.

7. Klachten.
A. Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen één week na ontdekking zowel mondeling als zowel schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van Coiffure Magnifique
B. Coiffure Magnifique moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
C. Indien een klacht over de behandelingen gegrond is zal Coiffure Magnifique de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt.
D. Indien een klacht over de producten gegrond is zal Coiffure Magnifique het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden.
E. Indien Coiffure Magnifique en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.

8. Geheimhouding.
A. De medewerker is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling.
B. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
C. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak van de medewerker verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

9. Beschadiging en/of diefstal.
A. Coiffure Magnifique heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien, de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
B. Coiffure Magnifique meldt diefstal altijd bij de politie.

10. Behoorlijk gedrag.
A. De cliënt behoort zich in de salon te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
B. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de medewerker van Coiffure Magnifique het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.

11. Recht.
A. Op elke overeenkomst tussen Coiffure Magnifique en de cliënt is het Nederlandse recht van toepassing.
B. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Magnifique Beauty & Wellness en zijn ook in de salon beschikbaar.
C. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
D. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.

1. Algemeen.
De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Beautysalon Laura en een client waarop Beautysalon Laura deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2. Inspanningen schoonheidssalon.
A. De medewerkers van Beautysalon Laura zullen de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomst met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
B. De client zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan de medewerker worden verteld.
C. De medewerkers van Beautysalon Laura zijn niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de cliënt is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
D. De medewerkers van Beautysalon Laura zullen de cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.

3. Afspraken.
A. De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan Beautysalon Laura melden.
B. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Beautysalon Laura 50% van het honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt door berekenen.
C. Indien de cliënt tien minuten of meer later dan de afgesproken tijd in de salon komt mag de medewerker de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
D. Indien de cliënt bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt, mag de medewerker de gehele afspraak annuleren en toch het 50% van het honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
E. Beautysalon Laura moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.

4. Persoonsgegevens & privacy.
A. De cliënt voorziet de medewerker vóór de/bij de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de medewerker aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
B. De medewerker neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op en verwerkt deze op een klantenkaart die dan weer worden verwerkt in een klantenbestand.
C. De schoonheidssalon behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
D. De schoonheidssalon zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
E. Alle persoonsgegevens zijn in beheer van 1kapper.nl.

5. Betaling.
A. Schoonheidssalon Laura vermeld alle prijzen van de behandelingen en de producten zichtbaar in de salon.
B. De gemelde prijzen zijn inclusief 9% of 21% BTW.
C. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
D. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant, per pin of overschrijving te voldoen.
E. Alle op onze site getoonde prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigen en of fouten.

6. Aansprakelijkheid
A. Beautysalon Laura is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de medewerker van Beautysalon Laura is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
B. Beautysalon Laura is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegebracht naar de salon.

7. Klachten.
A. Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen één week na ontdekking zowel mondeling als zowel schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van Beautysalon Laura.
B. Beautysalon Laura moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
C. Indien een klacht over de behandelingen gegrond is zal Beautysalon Laura de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt.
D. Indien een klacht over de producten gegrond is zal Beautysalon Laura het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden.
E. Indien Beautysalon Laura en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.

8. Geheimhouding.
A. De medewerker is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling.
B. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
C. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak van de medewerker verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

9. Beschadiging en/of diefstal.
A. Beautysalon Laura heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien, de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
B. Beautysalon Laura meldt diefstal altijd bij de politie.

10. Behoorlijk gedrag.
A. De cliënt behoort zich in de salon te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
B. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de medewerker van Beautysalon Laura het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.

11. Recht.
A. Op elke overeenkomst tussen Beautysalon Laura en de cliënt is het Nederlandse recht van toepassing.
B. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Magnifique Beauty & Wellness en zijn ook in de salon beschikbaar.
C. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
D. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.

Back To Top